Dela nyhet
Träningar/Basketfestivalen
4 apr 2023 0 kommentarer
Hej,
här kommer en del olika informationer.
Träningar denna och nästa vecka:
Ingen träning nu på fredag (långfredag) och måndag (annandag påsk).
Nästa vecka träning på våra ordinarie tider tisdag och fredag.
Nästa vecka även Open Court 11-13 april mellan 11:00 -14:00 !
För alla Lionsspelare: vår Final Four Turnering spelas helgen före Basketfestivalen den
13/14 maj i Kinna; antagligen bara på en av dagarna men jag vet inte än vilken.
Inför Basketfestivalen:
OBS! ALLA MÅSTE GÅ SEKRETARIATSUTBILDNING, per spelare behöver vi (minst) en anhörig som kan sitta i sekretariatet. Detta är ett krav för att er son kan delta i Festivalen!
Nedan ser ni datumen för sekretariatsutbildningarna inför Basketfestivalen, dessa kurser riktar sig till dig som inte suttit tidigare eller om du vill fräscha upp dina kunskaper.
Tänk på att du som förälder måste kunna ställa upp och sitta sekretariat under Basketfestivalen, så passa på att gå en förenklad kurs nu, även äldre spelare som vill sitta i sekretariat kan gå kursen.
Vi kommer självklart gå igenom det nya digitala matchprotokollet. Det kommer även komma en film om det digitala protokollet så du känner att du bara vill titta på denna kan göra det.
EB U11 och U12 har kurs på följande datum och tid:
Måndag 24/4 kl. 17.00-18.30
Torsdag 27/4 kl. 18.30-20.00
U13 och äldre har kurs på följande datum och tid:
Måndag 24/4 kl. 18.30-20.00
Torsdag 27/4 kl. 17.00-18.30
Anmälan görs till johanna.fredrikson@hogsbobasket.se senast fredagen den 21 april. Kurserna hålls i Gothia Arena konferensrum 1&2.
Välkomna!
I år är Basketfestivalen större än någonsin, vi siktar på att bli 775 lag vilket är en ökning på ca 20% mot föregående år. Detta ställer högre krav på Högsbos medlemmar och på våra samarbetsföreningar. Vi kommer att spela i 38 hallar runt om i Göteborg och P09 kommer att ansvara för Björlandahallen från torsdag till lördag och Lundenhallen från torsdag till fredag.
Första matchstart är kl. 09.00 och sista kl. 21.00 torsdag till lördag.
Ni skall som vanligt tillsätta 2 personer i sekretariat och en hallansvarig men också en person som streamar matcherna. Vi kommer att lösa personer som streamar i Lundenhallen eller att det blir en robot som gör det. Nytt för i år är att vi kommer ha digitala protokoll och vi kommer köpa in läsplattor till alla hallar. Det kan vara bra att alla som skall sitta tittar igenom filmen som vi kommer lägga ut om det digitala protokollet. Info om sekkurser har gått ut tidigare idag.
Då ni har hand om 2 hallar under torsdag och fredag så kommer jag i den mån det går att inte lägga föräldrarnas matpass under dessa dagar utan de flesta får sina matpass på lördag och söndag förutom de som bara meddelat att de kan torsdag och fredag.
Hallådan och all utrustning hämtas som vanligt på Gothia på måndagen eller tisdagen innan Basketfestivalen.
Ni alla kommer att bli uppdaterade löpande under de närmaste veckorna så fort vi vet mer om detaljerna.
Mvh Sebastian